Αντιδικίες του Τίτου Πατρίκιου

Συνήθως τα βιβλία που προτείνω ανήκουν στο είδος της πεζογραφίας και σπάνια παρεκκλίνω από αυτό. Αυτή τη φορά ελλείψει χρόνου και διάθεσης τα πεζογραφήματα θα παραγκωνιστούν και την θέση του θα πάρει μια ποιητική συλλογή, οι Αντιδικίες του Τίτου Πατρίκιου. Ένα μικρό έργο τέχνης, μόλις εξήντα σελίδων, που διαβάζεται μέσα σε ελάχιστη ώρα και που με τους στίχους του χρωματίζει περασμένες και μελλοντικές στιγμές. Επειδή όμως η ποίηση δεν επιδέχεται κριτικής, θα παραθέσω τα αγαπημένα μου αποσπάσματα από την συλλογή και τα συμπεράσματα δικά σας.

Ο ΦΡΑΓΜΟΣ

Ακόμα και το τέλειο να φτάσω, έλεγα,
με τη σειρά του θα γίνει ένας φραγμός
που θα ναι αδύνατον να ξεπεράσω.
Με τέτοιες σκέψεις λιγάκι βολευόμουνα
μέσα στις άγονές μου μέρες.

ΜΕΣ ΣΤΗ ΛΕΗΛΑΣΙΑ

Ο χρόνος μου λεηλατημένος.
Οι χίλιες καθημερινές ανάγκες
σαν πεινασμένα αγριόσκυλα
του ξεκολλάν κι ένα κομμάτι.

ΔΟΚΙΜΕΣ

Λοιπόν δοκίμασα και την εκδίκηση.
Πάλι εγώ ήμουν ο χαμένος.

ΗΣΥΧΑΣΜΕΝΕΣ ΑΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Οι έτοιμες, ησυχασμένες απαντήσεις
δε γίνεται πια να με χορτάσουν
όπως δεν επαρκούνε σε μια πόρνη
οι ταχτικοί, αξιοπρεπέστατοι πελάτες της.

ΛΕΩ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΩ

Λέω να τελειώνω εδώ.
Θα ΄τανε πιο καλά.
(Για μένα σίγουρα.
Κι ελπίζω για άλλους.)
Μα δεν μπορώ.
Μεσ’απ τη στάχτη της φωνής μου
ξαναρχίζω.

Η ΣΑΡΚΑ

Η σάρκα μου
πάντα πονάει στα χτυπήματα
πάντοτε χαίρεται στα χάδια.
Ακόμα τίποτα δεν έμαθε.

ΕΠΟΥΛΩΣΗ

Το θέλεις δεν το θέλεις
κλείσαν με τον καιρό πολλές πληγές.
Και ποιος να δει πως σέρνονται
βουβά, κάτω απ το δέρμα
σαν εσωτερικές αράχνες…

ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ

Και σένα, αν με τα τόσα που περάσαμε
τίποτα μέσα σου δε σακατεύτηκε,
μην πολυκαμαρώνεις.
Ίσως,
δεν είχες τίποτα να διακινδυνεύσεις.

*Οι Αντιδικίες κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ύψιλον

20170515_131105

 

4 thoughts on “Αντιδικίες του Τίτου Πατρίκιου

Σχολιάστε

