Και οι 7 ήταν υπέροχες! (vol.2)

Με το νέο έτος να μετρά κιόλας δέκα ολόκληρες ημέρες και μ’ εμάς να σας ευχόμαστε κατ’ αρχάς -για ακόμα μια φορά- καλή χρονιά με υγεία, αγάπη και χαμόγελα, η ανασκόπηση των αγαπημένων ταινιών του 2016 συνεχίζεται ως εξής:

  • «Το Μέλλον»

things-to-come-5

Πιάνοντας τον κινηματογραφικό μίτο από εκεί που τον είχαμε αφήσει, η Isabelle Huppert μας συντροφεύει αναπόφευκτα για ακόμα μια φορά και σε μια ακόμα γαλλόφωνη ταινία με έντονο δραματικό στοιχείο. Η -προ ολίγων ωρών βραβευμένη στις Χρυσές Σφαίρες- ηθοποιός συνεργάζεται για πρώτη φορά με τη νεότατη σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο Mia Hansen-Løve, μια πολλά υποσχόμενη και ήδη αναγνωρισμένη Γαλλίδα δημιουργό. Με την πλοκή του φιλμ να περιστρέφεται γύρω από μια μεσήλικη καθηγήτρια φιλοσοφίας, μάνας δυο παιδιών και φαινομενικά ευτυχισμένης συζύγου, της οποίας η ζωή δεν θα αργήσει να ανατραπεί πλήρως, η Hansen-Løve βρίσκει την κατάλληλη ευκαιρία για να πραγματευτεί τα αγαπημένα της θέματα, όπως την αγάπη, τη ζωή και το θάνατο, το χρόνο που κυλάει αδυσώπητα, μα -πάνω απ’ όλα- την επιθυμία ολοκληρωτικής ανασυγκρότησης του «είναι» ενός ανθρώπου που βαδίζει τον δικό του Γολγοθά. Κοινό και κριτικοί υποκλίνονται μπροστά σε δυο ταλέντα που εξέπληξαν με τις ξεχωριστές τους ικανότητες και που, όταν συναντήθηκαν, δημιούργησαν έναν εκρηκτικό συνδυασμό.

  • «Η Κόκκινη Χελώνα»

the-red-turtle-1

Ευάριθμες είναι οι φορές στην κινηματογραφική ιστορία που η δύναμη της απλότητας υπερτερεί των μεγαλόπνοων ειδικών εφέ και των περίπλοκων σεναριακών πειραμάτων, ειδικά όταν πρόκειται για ταινίες animation. Στην πρώτη του διεθνή συμπαραγωγή το ιαπωνικό Studio Ghibli -υπεύθυνο εκτός των άλλων για τη δημιουργία των πολυαγαπημένων “My Neighbor Totoro” και “Spirited Away”- κέρδισε το στοίχημα, αποδεικνύοντας πως ένα φιλμ δίχως λόγια μπορεί να κάνει τη διαφορά από τη στιγμή που εκμεταλλεύεται στο έπακρο και συνταιριάζει με τέχνη τις δυνατότητες που του δίνονται: καλαίσθητα σχέδια, εξαιρετικό μουσικό θέμα και -προπαντός- καλοδουλεμένο σενάριο. Ο Ολλανδός σκηνοθέτης Michael Dudok de Wit μπερδεύει ντελικάτα πραγματικότητα και φαντασία, συνθέτοντας την ιστορία ενός άντρα που ναυαγεί σε ένα ερημονήσι και ως άλλος Ροβινσώνας Κρούσος επιχειρεί να επιβιώσει και να ξεφύγει από αυτό, χωρίς ωστόσο να υπολογίζει τις προθέσεις μιας μυστηριώδους κόκκινης χελώνας που έχει βαλθεί να του ανατρέψει κάθε σχέδιο και αυτοσχέδιο πλεούμενο… Είτε λυρικό παραμύθι, είτε φιλοσοφικό εμπύρευμα, η «Κόκκινη Χελώνα» θα παραμείνει στην καρδιά κάθε θεατή, πλέοντας στα πελάγη του μυαλού του για πολύ καιρό.

  • “Julieta”

julieta-7

Μετρ της θηλυκής ψυχοσύνθεσης και απεικόνισής της στην μεγάλη οθόνη, ο λατρεμένος σκηνοθέτης Pedro Almodóvar επιστρέφει μετά από τρία χρόνια απουσίας για να αποτυπώσει στην 21η μεγάλου μήκους ταινία του την ιστορία μιας ακόμα εύθραυστης και πληγωμένης γυναίκας, ενοποιώντας τρία διηγήματα της Καναδής νομπελίστριας συγγραφέως Alice Munro. Κάνοντας χρήση της χαρακτηριστικής χρωματικής του παλέτας, ο Ισπανός δημιουργός αφηγείται πάντα με στιλ τα πάθη της Julieta, η οποία έπειτα από ένα τυχαίο συμβάν εγκαταλείπει άξαφνα τον σύντροφό της, αναβάλλει την μετακόμισή της από τη Μαδρίτη στη Λισαβόνα και αποφασίζει να επανενωθεί με την επί δώδεκα χρόνια εξαφανισμένη κόρη της. Με αναδρομές στο παρελθόν, που χάρις στα έξυπνα σκηνοθετικά τερτίπια δεν ξενίζουν το κοινό, το παρελθόν της πρωταγωνίστριας ξεδιπλώνεται στο πανί και κάθε πτυχή του χαρακτήρα της είναι αναγνωρίσιμη σε τέτοιο σημείο, ώστε η ταύτισή μ’ εκείνη προκύπτει σ’ έναν βαθμό σχεδόν φυσικά. Υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών το έτος που μας πέρασε, δεν θα προκαλούσε εντύπωση αν η ταινία αυτή κατάφερνε να κερδίσει μερικές υποψηφιότητες στα προσεχή Oscar και να χαρίσει στον Almodóvar το δεύτερό του χρυσό αγαλματάκι…

  • «Η Υπηρέτρια»

the-handmaiden-6

Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί πως ο άνθρωπος που βρισκόταν πίσω από το ζοφερότατο θρίλερ του 2003 “Oldboy” είναι ο ίδιος που κάμποσα χρόνια αργότερα θα παρέδιδε στο φιλοθεάμον κοινό το εξίσου βαθιά σκοτεινό και συνάμα σαγηνευτικά ρομαντικό δράμα με τίτλο «Η Υπηρέτρια»; Αυτή είναι η τέχνη, μα και η ιδιοφυία του Park Chan-wook, του πολυσχιδούς αυτού auteur από τη Νότιο Κορέα που κατάφερε να συνδυάσει με τρόπο αψεγάδιαστο στοιχεία ψυχολογικού τρόμου και λάγνου ερωτισμού, δοσμένα μάλιστα μέσα σ’ ένα πλαίσιο ταινίας εποχής. Μεταφερόμενοι στην δεκαετία του 1930 και στην υπό ιαπωνική κατοχή Κορέα, παρακολουθούμε την ιστορία δυο νεαρών γυναικών, μιας πλούσιας Γιαπωνέζας αριστοκράτισσας και της καινούριας της Κορεάτισσας οικονόμου, της οποίας οι σκοποί δεν περιορίζονται μονάχα στο να φροντίζει με προσήλωση την κυρά της, καθώς συμμετέχει στο -συντόμως κατακερματισμένο- σχέδιο ενός αξιέραστου τσαρλατάνου που εποφθαλμιά την μεγάλη περιουσία της πρώτης. Η χημεία των πρωταγωνιστριών δεν χωράει αμφιβολίας, με τις ερμηνείες τους να καθηλώνουν, την ίδια στιγμή που ο φακός του Park Chan-wook, πιο ώριμος από ποτέ, συμβάλλει στην δημιουργία ενός φιλμ μοναδικής δυναμικής, του οποίου τόσο η κινηματογραφική όσο και η καλλιτεχνική αξία δύσκολα θα μπορούσαν να αμφισβητηθούν.

Κάπου εδώ το αφιέρωμά μας στις ταινίες που ξεχωρίσαμε για το 2016 τελειώνει ολοκληρωτικά, με εμάς να συνεχίζουμε να σας ευχόμαστε καλές προβολές και γι’ αυτήν την χρονιά!

Καλή καρδιά και ψυχή βαθιά!

 

8 thoughts on “Και οι 7 ήταν υπέροχες! (vol.2)

      • Ωω μου φαίνεται πως βρήκα συνοδοιπόρο! (Αν και πλέον ζήτημα είναι αν θα προλάβω να δω τρεις ταινίες την εβδομάδα, οπότε οι στόχοι που έχω θέσει φαίνεται να πηγαίνουν περίπατο…) Ελπίζω να πάνε όλα καλά με το δικό σου πλάνο!

        Μου αρέσει!

      • Πολύ ωραία. Οι στόχοι πάνε καλά αν θέσεις τον εαυτό σου accountable σε ένα άλλο άτομο. Τώρα που ξεκίνησε το εξάμηνο εδώ μπορεί να πάει στο 1/3 της ταινίας ανά μέρα. Για κάποιες (αυτές που μ’ αρέσουν πολύ) θα γράφω μερικές σκέψεις. Έχει πολλά το μενού, ξεκινώντας από τα Όσκαρ μέχρι τα παλιά κλασικά. Φαντάσου δεν έχω δει το Reservoir dogs (ελπίζω να το τελειώσω απόψε) και μόλις είδα το 12 years a slave.

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s