Reading Challenge II

Συνεχίζοντας με το δεύτερο μέρος του αφιερώματος του Reading Challenge, σήμερα θα ολοκληρώσω τις υπόλοιπες 13 κατηγορίες της δοκιμασίας. Σκεφτόμενη λίγο περισσότερο τις κατηγορίες κατάλαβα ότι ναι μεν διάβασα αρκετά βιβλία, αλλά ελάχιστα διαφορετικά το ένα με το άλλο. Δυστυχώς δεν ασχολήθηκα καθόλου με την κλασσική λογοτεχνία, ενώ ξέχασα εντελώς τους Αφρικανούς και Ασιάτες συγγραφείς που είχα στη λίστα ανάγνωσης. Ελπίζω να καταφέρω να τους διαβάσω του χρόνου.

14. Ένα βιβλίο με πρωταγωνιστή ιστορικό πρόσωπο

Ένα μικρό εγκεφαλικό το έπαθα προσπαθώντας να θυμηθώ αν διάβασα κάποιο τέτοιο βιβλίο. Μετά θυμήθηκα ότι έχω διαβάσει τον Άνθρωπο που αγαπούσε τα σκυλιά και ηρέμησα. Παρόλα αυτά, η αποστροφή μου να ασχοληθώ με οτιδήποτε έχει να κάνει με ιστορία και κατ’επέκταση με ιστορικά πρόσωπα είναι σχεδόν εμμονική και με τρομάζει. Άσε που δεν βοηθάει καθόλου στη σχολή.

15. Ένα βιβλίο που ο πρωταγωνιστής είναι παιδάκι ή έφηβος

Ξέρω ότι ήδη το έχω αναφέρει, αλλά είναι το κατεξοχήν βιβλίο με έφηβο πρωταγωνιστή, οπότε ο Φύλακας στη σίκαλη δεν μπορεί να λείπει από αυτή την κατηγορία. Στις καινούριες επιλογές μπορούμε να προσθέσουμε την Λέσχη των Αθεράπευτα Αισιόδοξων, το Τόστ Ζαμπόν και τα Διόδια.

16. Ένα βιβλίο αγαπημένου σας συγγραφέα που δεν έχετε διαβάσει ξανά

Εντάξει, μπορεί αυτό να μην μετράει, αλλά φέτος διάβασα ξανά τα ποιήματα του D. H. Lawrence και ενθουσιάστηκα. Το παράδοξο είναι ότι αν και έχει πολύ μεγάλη ποιητική δραστηριότητα ο συγκεκριμένος συγγραφέας είναι αποκλειστικά γνωστός για την πρόζα του. Κρίμα, είναι εξαιρετικούς ποιητής. Σας συστήνω να διαβάσετε κάποια στιγμή έργα του, ακόμα και αμετάφραστα!

17. Ένα βιβλίο που σας κάνανε δώρο

Αν και ακόμα δεν έχω προλάβει να διαβάσω όλα τα βιβλία που μου έκαναν δώρο θα αναφέρω μονάχα τον Λύκο της Στέπας. Τον είχα ξεκινήσει μήνες πριν και κατάφερα να τον τελειώσω στα μέσα της χρονιάς. Η αλήθεια είναι πως δεν με άγγιξε σα βιβλίο, αλλά η εντύπωση που μου άφησε ήταν σαφώς θετική. Ίσως χρειάζομαι και μια επανάληψη.

18. Ένα βιβλίο συγγραφέα που ανακαλύψατε για πρώτη φορά φέτος

Φέτος ανακάλυψα μια ντουζίνα συγγραφείς κυριολεκτικά! Ο Χιόνης με το Έχοντας σώας τας φρένας και τα Όντα και μη όντα, ο Λεωνίδας Χρηστάκης με την συλλογή του Το βιβλίο των Ινδιάνων, ο Ραπτόπουλος με την Λούλα (την Λεσβία, τους Φίλους και τα Διόδια), ο Άκης Χανδρινός με τα ποιήματα και τα πεζά του, τον Georges Perec με τις Χωρίες Χώρων και το Σκέψη/Ταξινόμηση.

19. Ένα βιβλίο με ζώο στον τίτλο ή στο εξώφυλλο

Ο αγαπημένος Μάγκας της Πηνελόπης Δέλτα που ξαναδιάβασα φέτος για τον εορτασμό του παιδικού βιβλίου. Εκτός από μέρος της κατηγορίας, αυτό το βιβλίο είναι πολύ ξεχωριστό για μένα γιατί είναι το δώρο του παππού μου στον πατέρα μου όταν ήταν μικρός. Είναι μέρος της βιβλιοθήκης και της καρδιάς μας χρόνια τώρα και όποτε το κρατάω στα χέρια μου γεμίζω χαρά (και αναμνήσεις του παππού μου…)

20. Ένα αστείο βιβλίο

Δεν με λες και το πρώτο χιουμοράκι, αλλά φέτος πέθανα στο γέλιο με δύο βιβλία και τα δύο από νέους και ανατρεπτικούς έλληνες συγγραφείς. Πρώτο και καλύτερο, η Φορμόλη του Κωστάκη Ανάν που με έκανε να γελάω μέσα στο μάθημα και έκανε την διπλανή μου να ψάχνεται ανήσυχη (Μάνθα σ’αγαπώ!). Αμέσως επόμενο είναι τα Χαστουκόψαρα του Λένου Χρηστίδη, ένα αστείο, αλλά και ταυτόχρονα και ακανθώδες έργο. Σίγουρα θα διαβάσω και άλλα έργα τους μέσα στην επόμενη χρονιά!

21. Ένα βιβλίο για το οποίο μιλάνε όλοι

Τώρα τελευταία έχει χάσει την θέση του από το επίκεντρο των συζητήσεων των απανταχού βιβλιόφιλων, μιας και εκδόθηκε η Λίγη Ζωή, αλλά μέχρι και το πρώτο μισό του 2016 το Confiteor ήταν το δημοφιλέστερο εκδοτικό γεγονός της χρονιάς και όχι άδικα. Πιστεύω μάλιστα, και η ιστορία θα με δικαιώσει -εμένα και τον Κάστρο, ότι δεν θα αργήσει η στιγμή που αυτό το βιβλίο θα μπει στο πάνθεον της κλασσικής λογοτεχνίας. Αν δεν μπει, κακό του κεφαλιού σας.

22. Μια βιογραφία ή απομνημονεύματα

Πρέπει να παραδεχτώ πως αυτό το είδος ασυναίσθητα δεν με ελκύει και δεν το λέω χωρίς στοιχεία. Έχω αφήσει στην μέση την βιογραφία του Lou Reed, τις Αναμνήσεις μιας καθωσπρέπει κόρης της Σιμόν Ντε Μπωβουάρ και την αυτοβιογραφία του Duff McKagan, του μπασίστα των Guns N’ Roses. Κατάφερα όμως να ολοκληρώσω και να αγαπήσω το Πάτι και Ρόμπερτ και μάλιστα είχα την τύχη και την χαρά να βρεθώ κοντά στην Πάτι Σμιθ και να μου υπογράψει ένα αντίτυπο. Τώρα το βιβλίο μου είναι στα καλύτερα χέρια, στη βιβλιοθήκη όχι απλώς ενός βιβλιόφιλου, αλλά και ενός φανατικού της μουσικής και της φιλοσοφίας της Πάτι!

23. Ένα βιβλίο σε γλώσσα εκτός της ελληνικής

Το Daytripper που έχω ήδη αναφέρει, το Πριν έρθεις εσύ της Jojo Moyes και τα ποιήματα του Ουελμπέκ. Μάλιστα, για την τελευταία συλλογή σας ετοιμάζω μια έκπληξη. Ίσως μια δικιά μου μετάφραση ας πούμε. Αλλά θα καθυστερήσει.

24. Ένα βιβλίο με τουλάχιστον 6 λέξεις στον τίτλο

Το βιβλίο των Ηρώων του Τρόμου. Εντάξει, είναι έξι λέξεις! Το βιβλίο του Ντάλουκα για τον Παύλο Σιδηρόπουλο και την Γιόλα Αναγνωστοπούλου.

25. Ένα βιβλίο που δανειστήκατε

Ίσως η πιο γεμάτη κατηγορία από όλες, καθώς σχεδόν όλα τα βιβλία που διάβασα είναι δανεισμένα από την δανειστική βιβλιοθήκη του Δήμου μου. Τελευταίο βιβλίο που δανείστηκα ήταν η Καρδερίνα της Donna Tartt, την οποία και τελείωσα χθες!

26. Ένα βιβλίο ποίησης

Πολλά, όχι μόνο ένα. Περνάει όμως η χρονιά και αν πρέπει να επιλέξω κάποια είναι το Αυτό το αστέρι είναι για όλους του Τάσου Λειβαδίτη, το Αρχίζω με το Σ’αγαπώ του Θάνου Ανεστόπουλου και τα Τρία κλικ Αριστερά της Κατερίνας Γώγου. Θα ήθελα πολύ να αναφέρω και ξένους συγγραφείς, αλλά να σας πω την αλήθεια δεν θα το κάνω. Αυτά τα τρία ξεχώρισαν όχι τόσο γιατί είναι υποδείγματα ποιητικής, όσο γιατί με συντρόφευσαν σε ιδιαίτερες στιγμές για μένα και θα μείνουν παντοτινά αναμνηστικά αυτών.

11 thoughts on “Reading Challenge II

  1. Τη φορμόλη την αγάπησα και έγραψα για αυτήν, χαίρομαι που σου άρεσε! Επίσης είναι ιδιαιτέρως χρήσιμες οι ποιητικες συλλογές που προτείνεις. Εγω δεν έχω διαβάσει πολλή ποίηση και πρόκειται ν κάνω δώρο στην κολλητή μου για τα Χριστούγεννα το βιβλίο του Λειβαδίτη. Θα παίρνω ιδέες για επόμενα ανάλογα δώρα. 🙂

    Αρέσει σε 3 άτομα

    • Και μένα μου άρεσε τόσο που θέλω να διαβάσω και ότι άλλο έχει γράψει ο Αναν! Τι όμορφο δώρο! Να του το κάνεις, είμαι σίγουρη θα το ευχαριστηθεί πολύ! Το καλύτερο δώρο είναι αυτό που γίνεται με την καρδιά, άσε τις λίστες και τους συντάκτες να λένε ότι θέλουν 😛

      Αρέσει σε 3 άτομα

Σχολιάστε

