Το ποίημα της εβδομάδας

Μερικές φορές, οι πιο χαρισματικοί ποιητές ζουν ανάμεσα μας. Το παρακάτω ποιήμα είναι ενός τέτοιου ανθρώπου.

 Οtoteman

Και καθώς οι μέρες περνούσαν
Ένιωσα προφυλαγμένος μέσα στη φωλιά της καρακάξας
Σύντομα η πλημμύρα θα έπαιρνε μαζί της τα πάντα
Τα πάντα που δεν ειπώθηκαν
Τα πάντα που δεν ειδώθηκαν
Τα πάντα που έμειναν τα πάντα να θυμίζουν
Τα τράβηξε όλα το νερό προς τη θάλασσα

Ότι έπεφτε έμενε τώρα κάτω
Σε όλη αυτή τη λάσπη που είναι η βάση της λύπης
Χλωμό φτερό έπεσα μαζί με τόσα άλλα
Τόσα άλλα μαδίματα της ανυπαρξίας μου

Πλύνε ‘τα, καθάρισέ τα
Και ότι απομείνει
Θα είναι απλά η λάσπη κάτω από τα ίχνη μου

Και καθώς εκείνοι περπατούσαν
Έψαχνα και γω μαζί τους την τροφή μου
Σε αυτό που κάποτε αποτελούσε το υπέδαφος
Βρήκα τα λύματα του παλιού μου εαυτού
Και οδηγήθηκα στο σπίτι μου
Στο σπίτι μου το ρημαγμένο
Στο σπίτι μου με κισσούς τυλιγμένο
Στο σπίτι μου ξένος’ ήμουν στο σπίτι μου
Που είχε κάποτε μια γωνιά για να σκέφτομαι καθαρά

Το νωπό της παλτό χάρισε η βροχή
Στον τελευταίο ερωδιό που βρήκε το παλιό του καταφύγιο
Κουτσός και μαδημένος, θύμα ενός αρπακτικού
Που στέρησε την ελευθερία του να πετάξει

Πλύνε ‘τα, καθάρισέ τα
και ότι απομείνει
θα είναι απλά η λάσπη κάτω από τα ίχνη μου

Φαινόταν να ψάχνει για τροφή
ανάμεσα σε όλες αυτές τις σαπισμένες τάβλες
-Ποτέ δεν είχα εκτιμήσει το πόση τροφή
θα μπορούσα να αντλήσω από το παλιό μου σπίτι-
Όταν το τοπίο αυτό έχασε την υγρή υπόστασή του
πήγα και κούρνιασα πάνω στο τοτέμ
που με περίσσεια τέχνη είχαν σκαλίσει οι πρόγονοί μου
περιμένοντας μια καινούρια μέρα
να ανακαλύψω κάτι που κάποτε ήμουν σίγουρος ότι το ήξερα

μέσα Αυγούστου 2016, Κων/νος Παπαπέτρου

One thought on “Το ποίημα της εβδομάδας

  1. Παράθεμα: Το ποίημα της εβδομάδας | style rive gauche

Σχολιάστε

