Αποστολή Σέρρες: Μια Όαση πολιτισμού στην καρδιά της πόλης.

20160624_195523-01Στη διάρκεια του πρόσφατου ταξιδιού μου στην υπέροχη πόλη των Σερρών, βρέθηκα αντιμέτωπη με πολλές ενδιαφέρουσες προκλήσεις που απαιτούσαν την άμεση προσοχή μου. Οι προσωπικές μου υποχρεώσεις που αποτέλεσαν και τον λόγο για αυτό το ταξίδι, με είχαν απορροφήσει εντελώς, με αποτέλεσμα τα απογεύματα να έχω ανάγκη την καθημερινή μου βόλτα στους ήσυχους δρόμους της πόλης, ώστε να μπορώ να ξεκουράσω το μυαλό μου. Όποιος ζει ή έχει ζήσει στην επαρχία, ξέρει πως ο χρόνος εκεί κυλά διαφορετικά. Κάπως έτσι, σε παρασέρνει να περπατάς χωρίς να το σκέφτεσαι, να περιπλανιέσαι στην πόλη χωρίς να ξέρεις πού βρίσκεσαι, μαγεμένος από την ομορφιά του τόπου που ξεπροβάλλει από κάθε γωνία και κάθε σοκάκι.

20160624_192926-01

20160624_192120-01.jpg

Μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση ήταν όταν ανακάλυψα ένα μοναδικό, ρετρό μαγαζάκι στην κεντρική πλατεία, ακριβώς στην καρδιά των Σερρών, με μεγάλες πινακίδες και με μια φράση γραμμένη επάνω τους, που μου φάνηκε πολύ οικεία. Το όνομα αυτού Melody Maker. «Σαν το περιοδικό;» σκέφτηκα αμέσως, έχοντας διαβάσει δεκάδες άρθρα και συνεντεύξεις από αυτό το πασίγνωστο βρετανικό περιοδικό, το οποίο δεν υπάρχει πια. Αισθάνθηκα ενθουσιασμένη και μαγνητισμένη από τη γοητεία του, κι έτρεξα μέσα για να δω περί τίνος επρόκειτο.

Για όσους δεν γνωρίζουν, το Melody Maker ήταν βρετανική εβδομαδιαία φυλλάδα που υπήρχε από το 1926 έως το τέλος του 2000 και είχε αποκτήσει μεγάλη φήμη και ιστορία, αφού αποτέλεσε το πρώτο περιοδικό του είδους του (εβδομαδιαίο μουσικού περιεχομένου) και φιλοξένησε στις σελίδες του μυριάδες συγκροτημάτων και καλλιτεχνών, από τους καλύτερους των ειδών τους.

20160624_192456-01.jpegΕνθουσιάστηκα λοιπόν όταν είδα πως ο τόπος στον όποιον ταξίδευα από μικρό παιδάκι, έχει τελικά κάτι με το οποίο μπορώ να ταυτιστώ. Αφού πέρασα μέσα, πήρα την άδεια για να τραβήξω κάποιες φωτογραφίες και συζήτησα για λίγο με μια κυρία που δούλευε στο μαγαζί. Εκστασιάστηκα! Στα λίγα λεπτά που μιλήσαμε, έμαθα πως είχε παρευρεθεί στην ιστορική συναυλία του Rock In Athens το 1985 και μου επιβεβαίωσε όλες τις φήμες που είχα διαβάσει περί χαμού στην πρώτη ημέρα του φεστιβάλ. Επιπλέον μου επιβεβαίωσε πως όντως, το όνομα του μαγαζιού προέρχεται από το γνωστό ομότιτλο περιοδικό.

20160624_192628-01

Έπειτα μιλήσαμε για την μουσική και κυρίως για την χαμένη επαφή της νεολαίας με την μουσική. Για το πόσο ο κόσμος έχει πάψει να επιδιώκει τη δημιουργία συναισθηματικών δεσμών με τις τέχνες γενικότερα, πράγμα το οποίο εκδηλώνει μια γενιά αποκομμένη από την πραγματικότητά της και αφιερωμένη ψυχή τε και σώματι στην καθημερινή τους βασική ρουτίνα. Μου είπε πως ο κόσμος δεν εκτιμά πια τους θρύλους, διότι έτσι βρίσκουν τρόπο να καλύψουν την δική τους απραξία και απουσία έμπνευσης, πράγμα το οποίο έχω νιώσει βαθιά μέσα μου στις περισσότερες συναναστροφές μου και φυσικά συμφωνώ ακράδαντα. Κάτι που μου έκανε μεγάλη εντύπωση, διότι δεν το ήξερα και ούτε μπορούσα να το φανταστώ ποτέ μου, ήταν όταν μου ομολόγησε πως στις Σέρρες υπάρχουν πολλοί μουσικόφιλοι που επισκέπτονται συχνά το μαγαζί. Ήταν μεγάλη η απογοήτευσή μου για την πολύχρονη άγνοιά μου για την ύπαρξή του, χρόνος που θα μπορούσα να έχω περάσει δημιουργικά, με ανθρώπους που με καταλαβαίνουν, προσκομίζοντας πληθώρα γνώσεων και εμπειριών από άτομα με βαθιά και πραγματική αγάπη για τη μουσική, δηλαδή για το μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης με το οποίο ταυτίζονται περισσότερο όπως κι εγώ. Αν το ήξερα, θα είχα την ευκαιρία να μεγαλώσω στην Βορειοελλαδίτικη «Μέκκα» της θρυλικότερης μοντέρνας μουσικής του 20ου και 21ου αιώνα. Παρόλα αυτά, ακόμη και στη δεδομένη χρονική στιγμή, είμαι ευγνώμων που γνώρισα μία άλλη πλευρά της πόλης των Σερρών.

20160624_192726-01

 

Όταν έφυγα, κι έψαξα στο ίντερνετ για αυτό το δισκάδικο, συνειδητοποίησα πως επρόκειτο για ένα πολύ σημαντικό κατάστημα, με πολλούς καλλιτέχνες, Έλληνες και ξένους, να έχουν κάνει την εμφάνισή τους σε αυτόν το χώρο. Κατάλαβα πόσο μεγίστης αξίας αποτελεί και πως υπηρετεί έναν ιερό σκοπό με την λειτουργία του εδώ και 35 χρόνια, να διαφυλάσσει και να εξασφαλίζει την πολιτιστική καλλιέργεια των κατοίκων, όχι μόνο της πόλης αλλά και των γειτονικών πόλεων, κωμοπόλεων και λοιπών ειδών αποίκησης.

Όσο για το προσωπικό; Η κυρία, εκτός από ευγενέστατη και εξυπηρετικότατη, ήταν και πραγματικά ενημερωμένη στον τομέα της, ίσως ένα από τα άτομα με τη μεγαλύτερη μουσική παιδεία που έχω συναντήσει από κοντά. Δυστυχώς δεν είχα την ευκαιρία να μιλήσω με τον ιδιοκτήτη, τον κύριο Βασίλη, για πολύ, διότι είχε δουλειά στο απέναντι κατάστημα του μαγαζιού. Είχα όμως την ευκαιρία να τραβήξω κάποιες φωτογραφίες και από τα δύο καταστήματα του Melody Maker, του ιστορικού αυτού δισκάδικου των Σερρών.

20160624_191859-01.jpg

Μέσα από αυτή την ανάρτηση θα ήθελα να ευχαριστήσω το Melody Maker για την βοήθεια του, την συνεργασία και την εξυπηρέτηση, και επιπλέον θα ήθελα να υπενθυμίσω σε όλους πόσο σημαντικό είναι να επενδύουμε στα τοπικά μαγαζιά όσο μπορούμε, ώστε να τα στηρίξουμε σε αυτές τις δύσκολες εποχές, και να τα σταματήσουμε από την διάλυση, γιατί όταν ένα δισκοπωλείο κλείνει για πάντα τις πόρτες του, μια μεγάλη καλλιτεχνική γέφυρα πεθαίνει και αφήνει τον τόπο μας πολιτιστικά ανάπηρο. Και ποιος θέλει να ζει σε έναν τέτοιο τόπο;;;

 

20160624_194006-01.jpeg20160624_193653-01.jpeg20160624_191910-01.jpeg

4 thoughts on “Αποστολή Σέρρες: Μια Όαση πολιτισμού στην καρδιά της πόλης.

  1. Πολύ όμορφο το ποστ σου και με έκανε να σκεφτώ ότι καμιά φορά υποτιμάμε τον (μικρό ή μεγάλο) τόπο όπου μένουμε ενώ ίσως υπάρχουν μικρά κρυμμένα μυστικά που μας περιμένουν να τα ανακαλύψουμε 🙂 Έστω και αργά!

    χχ
    Φωτεινή

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

