Πάμε μια βόλτα για διάβασμα;

BeFunky Design

Το διάβασμα δεν είναι μόνο οι λέξεις και οι σελίδες των βιβλίων, είναι ταυτόχρονα ο χώρος και χρόνος του ίδιου του αναγνώστη. Για τον λόγο αυτό, σήμερα θα σας συστήσω κάποια δικά μου αγαπημένα μέρη για διάβασμα στην Αθήνα. Όσο, λοιπόν, ο καιρός είναι ακόμα ήπιος, ας πάρουμε το βιβλίο μας και ας κάνουμε μια βόλτα από τα παρακάτω μέρη!

  • Εθνικός Κήπος Ο άλλοτε προσωπικός κήπος της Βασιλικής Οικογένειας είναι στις μέρες μας η μεγαλύτερη και πιο καλοδιατηρημένη πράσινη αγκαλιά στο κέντρο της Αθήνας. Στα 158 στρέμματα του προσφέρει πολυάριθμα σκιερά και ήρεμα στέκια σε πολλούς αναγνώστες καθημερινά. Με εύκολη πρόσβαση από το μετρό του Συντάγματος και ξεροψημένο κουλούρι στην βασική είσοδο, ο Κήπος είναι ένα μέρος που αξίζει κανείς να επισκεφτεί με ή χωρίς βιβλίο!
  • Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης «Αντώνης Τρίτσης» Λίγο πιο δυτικά αυτή τη φορά, ο μεγάλος αδερφός του Εθνικού Κήπου, το πάρκο Τρίτση συνδυάζει το πράσινο με το υγρό στοιχείο. Στα 1.200(!) στρέμματα θα βρείτε έξι τεχνητές λίμνες και δεκάδες ζωάκια. Η πρόσβαση στο πάρκο είναι λίγο μπελαλίδικη για όσους δεν έχουν δικό τους μεταφορικό μέσο, όμως το μέρος υπόσχεται να σας ανταμείφσει με την ομορφιά και την γαλήνη του. (περισσότερες πληροφορίες εδώ)

  • Μαρίνα Φλοίσβου Τα νότια προάστια έχουν τρομερή άνθιση τα τελευταία χρόνια και αν πάτε στη Μαρίνα Φλοίσβου θα καταλάβετε αμέσως το γιατί. Μόλις δέκα μέτρα από την στάση του Τραμ (Τροκαντερό), θα βρει κανείς πολλά μαγαζιά για κάθε γούστο και έναν τεράστιο πεζόδρομο με εξέδρες δίπλα στη θάλασσα. Παρά τους πολλούς επισκέπτες, το μέρος είναι ιδανικό για ανάγνωση, ειδικότερα τις πρωινές ώρες. Μάλιστα, κατά καιρούς γίνονται και αρκετές εκθέσεις βιβλίων εκεί, συνδυάζοντας έτσι την λογοτεχνική εξερεύνηση με την αίσθηση της θάλασσας.20150604_194504new
  • Βιβλιοθήκη Γαλλικού Ινστιτούτου Ανεβαίνοντας την Σινά με τα όμορφα παλαιοβιβλιοπωλεία, προτείνω μία στάση στο Γαλλικού Ινστιτούτο. Το ξέρω, υπάρχουν ακόμα τα παιδικά τραύματα από τις εξετάσεις των πτυχίων, αλλά η πληρέστατη βιβλιοθήκη και ο καλός γαλλικός(;) από την καφετέρια δίπλα στην είσοδο θα ηρεμίσουν και τους πιο τρομαγμένους (εμένα ας πούμε!). Μπορεί κανείς να την επισπευτεί χωρίς κάρτα μέλους, αλλά αν επιθυμεί να βγάλει φωτοτυπίες ή να δανειστεί κάποιο αρχείο θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένος.
  • Φοιτητικά αναγνωστήρια Κάθε σχολή έχει και το δικό της. Εγώ, προσωπικά, λατρέυω το αναγνωστήριο της σχολής μου! Βρίσκεται στον ένατο όροφο της Φιλοσοφικής και εκτός από πολλά βιβλία μου παρέχει και μια απίστευτη θέα σε όλο την Αθήνα. Συχνά, διαβάζοντας για την σχολή, κάνω ένα μικρό διάλειμμα και ξεχνιέμαι στις σελίδες κάποιου βιβλίου ποίησης από αυτά που υπάρχουν στο τέρμα του κεντρικού διαδρόμου!
  • Αναγνωστήριο Εθνικής Βιβλιοθήκη Με νεοκλασσικό αέρα και έντονη αίσθηση φιλομάθειας, το Αναγνωστήριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης κοσμεί την οδό Πανεπιστημίου. Για να βρεθεί κανείς ανάμεσα στους θησαυρούς του πρέπει να έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του και να κατέχει δελτίο αναγνώστη, το οποίο εκδίδεται χωρίς κόπο και κόστος.

Κάπου εδώ το πρώτο μέρος του αφιερώματος θα λάβει τέλος. Ετοιμάστε τα βιβλία σας γιατί σύντομα έρχεται αφιέρωμα στα βιβλιοκαφέ της πόλης μας!

Καλή μας εβδομάδα!

31 thoughts on “Πάμε μια βόλτα για διάβασμα;

  1. Πολύ μ’αρέσει το θέμα σου! Στο Εθνικό πάρκο κι εμένα μου αρέσει να κάνω βολτίτσα, με ή χωρίς βιβλίο – είναι σαν ένας μικρός παράδεισος στο κέντρο της Αθήνας. Η βιβλιοθήκη της σχολής μου κι εμένα μου άρεσε πολύ, και αν και σε περιόδους εξεταστικής ήταν πάντα γεμάτη, όλο και κάποια γωνίτσα έβρισκα να κουρνιάσω (και πάντα κατέληγα να ξεφυλίζω βιβλία άσχετα με αυτά που έπρεπε να διαβάσω για τα μαθήματά μου :P). Σε ποιο τμήμα της Φιλοσοφικής είσαι? 🙂

    Αρέσει σε 3 άτομα

  2. Η θέα από το Γαλλικό Ινστιτούτο προς την Ακρόπολη είναι υπέροχη!! Απο τα καλύτερα μέρη για διάβασμα στην εξεταστική! 🙂 Και το καφέ του δεν πάει πίσω! Νομίζω ότι είχα έρθει τέτοια εποχή πέρυσι στο αναγνωστήριο της Γαλλικής γιατί έψαχνα βιβλία για μία εργασία μου! Αν ήταν αυτό που νομίζω, περισσότερο χρόνο κοιτούσα έξω από τα παράθυρα παρά έψαχνα βιβλία!!

    Αρέσει σε 2 άτομα

  3. Παλιά στη Θεσσαλονίκη, αγαπημένο σημείο για διάβασμα ήταν οποιοδήποτε παγκάκι στη Γούναρη, και πριν βάλουν αυτά τα κάγκελα στο τοιχάκι στα αρχαία, εκεί επάνω – ακόμη και με χιόνι!
    Τώρα πια τα παγκάκια δεν με τραβάνε τόσο πολύ και το κάγκελο είναι αφόρητα άβολο έως δολοφονικό. Οπότε μόνο λεωφορεία και όλα τα καφέ. Και τα παράθυρα της Παλιάς Φιλοσοφικής του ΑΠΘ

    Αρέσει σε 3 άτομα

  4. Έτσι έτσι μ’αρέσουν οι αναφορές στις σχολές μας, έχουμε ωραίες βιβλιοθήκες (και πλήρως εξοπλισμένες)!^^ Χαίρομαι που έρχεστε από τα μέρη μου -νότια προάστια- η Μαρίνα είναι τέλεια, εγώ θα σας πρότεινα και Booktalks στο Φάληρο, και cafe public στο Πασαλιμάνι, έχεις θέα όλη τη θάλασσα…

    Αρέσει σε 2 άτομα

    • Τα νότια προάστια είναι υπέροχα! Ειδικά εγώ που είμαι νησιώτισσα έρχομαι μόνο και μόνο για να νιώσω λίγο ιώδιο (ο καθένας με τα χούγια του ^^). Δεν έχω πάει στο Booktalks ποτέ, παρόλο που είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα σειρά ομιλιών πέρυσι. Με την πρώτη ευκαιρία θα πάρω την Ειρήνη και θα πάμε!!!

      Αρέσει σε 2 άτομα

  5. Πολύ ωραία μέρη μας προτείνεις!! Βέβαια εγώ στο διάβασμα είμαι πιο πολύ της απομόνωσης!! Δηλαδή να μην έχει θόρυβο, κόσμο και λοιπά!! 🙂 Φαντάσου ούτε στα μέσα μπορώ να διαβάσω!!!
    Αλήθεια να σε ρωτήσω αν ξέρεις, αν κάποιος δεν είναι φοιτητής, μπορεί να δανειστεί βιβλία λογοτεχνικά από το uni;;
    Φιλάκια πολλά κοπέλα μου!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

