Δύο λόγια για την Κατερίνα

Ο Κορτώ και η Κατερίνα του μπήκαν στην ζωή μου το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Μαίου και από τότε δεν έφυγαν ποτέ. Κρυβόντουσαν και οι δύο πίσω από κάθε σελίδα που διάβαζα και γελούσαν μαζί μου κάθε φορά που τοποθετούσα ένα βιβλίο στη σορό με τα διαβασμένα. Αφού εμάς σκέφτεσαι, γιατί τους διαβάζεις αυτούς; μου ψιθύριζαν. Και είναι αλήθεια, η Κατερίνα δεν βγήκε ποτέ από μέσα μου. Τόσο, που ορκίστηκα να μην την ξαναδιαβάσω ποτέ…

Η ιστορία ξεκινά από το τέλος, όταν η Κατερίνα αυτοκτονεί και καθισμένη στο κρεβάτι, άυλη πια, μας διηγείται την ιστορία της. Μας γνωρίζει την οικογένεια της, τον εαυτό της και την ψυχική ασθένεια που τελικά κατάφερε να της στερήσει τα δύο προηγούμενα. Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Η Κατερίνα πλέον κάνει κατάθεση ψυχής, βρίσκει τον ένοχο και τον δικάζει. Δεν χαρίζεται σε κανέναν, ούτε καν στον ίδιο της τον εαυτό. Απαλλαγμένη από κάθε τι, ακόμα και από την κατάθλιψη, βλέπει τον χωροχρόνο από ψηλά και δείχνει έναν έναν με το δάχτυλο.

Ο Κορτώ, μια προσωπικότητα που γνώριζα περισσότερο για την προσωπική του ζωή παρά για τις συγγραφικές του ικανότητες, με εξέπληξε με τον πιο ευχάριστο τρόπο. Στις διακόσες πενήντα σελίδες του δεν βαρέθηκα ούτε μια στιγμή, αντίθετα η έντονη γραφή του ήταν ένας απρόβλετος αυγουστιάτικος(!!!) άνεμος. Έχοντας τελειώσει την ανάγνωση του βιβλίου όμως, κάπου μπερδεύτηκα. Έγραψε το βιβλίο για να αποκαταστήσει στα ίδια του τα μάτια την σπασμένη εικόνα της μητέρας του ή για να βοηθήσει άλλους ανθρώπους, Κατερίνες και Αύγουστους, που το έχουν ανάγκη; Ελπίζω πάντως να κατόρθωσε και τα δύο.

Η Ειρήνη διαβάζει την Κατερίνα!

Η Ειρήνη διαβάζει την Κατερίνα!

Τέλος, αν με ρωτήσεις αν αξίζει αυτό το βιβλίο, θα σου πω πως είναι ότι πιο δυνατό έχω διαβάσει φέτος. Θα σου πω, επίσης, ότι τα λόγια δεν είναι αρκετά για να περιγράψω την εμπειρία ανάγνωσης του. Το γέλιο, το κλάμα και την κρίση πανικού που έπαθα με την Κατερίνα θα με συντροφεύουν πάντα!

*Η Κατερίνα μεταφέρεται για δέυτερη συνεχή χρονιά στο θέατρο! Η Λένα Παπαληγούρα γίνεται η Κατερίνα μας από τις 5 Νοεμβρίου στο Θέατρο Θησείον. Για περισσότερες πληροφόριες εδώ

16 thoughts on “Δύο λόγια για την Κατερίνα

  1. Ωραιο το αρθρο αλλα δυστυχως εχω «αποφασίσει» οτι ο Κορτώ δεν ειναι της αρεσκείας μου. Ίσως τον αδικώ αλλά αυτά που εκθειάζουν όσοι τους αρέσει εμένα με αφήνουν αδιάφορο ή δεν μου αρέσουν.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Πολύ ωραία η παρουσίασή σου Ιώ!! Μου λένε κι εμένα πολλοί για το βιβλίο κι είμαι σίγουρη πως είναι το καλύτερό του!!! Δεν το χω διαβάσει αλλά τέτοια βιβλία, καταθέσεις, πάντα κερδίζουν!!
    Νομίζω πως κι εσύ απάντησες στο ερώτημά σου!! Πάρε δώσε είναι, όπως ο εθελοντισμός που αναρωτιέσαι τώρα εγώ βοηθώ ή με βοηθούν εκείνοι;; 😉 Λυτρωτικό!!
    Θα θελα να δω σίγουρα την παράσταση αν προλάβω.
    Σε φιλώ! Καλή Κυριακή!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Είναι μοναδικό βιβλίο και ειδικά για το θέμα που πραγματεύεται! Έχω ακούσει τόσα πολλά για την παράσταση που δεν μπορώ να την χάσω! Καλό σου απόγευμα!!!

      Μου αρέσει!

  3. Παράθεμα: Αγαπημένα Οκτωβρίου | style rive gauche

  4. Παράθεμα: Ο χρόνος που μετράει | style rive gauche

  5. Παράθεμα: Μικρό Χρονικό Τρέλας του Κορτώ | style rive gauche

Σχολιάστε

